اخبار اقتصادی, بازار

عرضه ارز صادراتی زنجیره فلزی در تالار دوم این هفته برگزار می‌شود

اقتصادی به گزارش بانک طلا، محمدمسعود سمیعی نژاد اعلام کرد: با توجه به برگزاری جلسات متعدد با همکاران بانک مرکزی و در راستای افزایش رقابت‌پذیری زنجیره فلزی کشور، توافق شد که بخشی از ارز حاصل از صادرات زنجیره فلزی به تالار دوم بانک مرکزی منتقل شود.

به گفته معاون وزیر صمت، این اقدام با هدف افزایش رونق فروش و صادرات زنجیره، ارتقاء شفافیت در صادرات، بازگشت ارز و بهبود وضعیت کسب و کار زنجیره فلزی کشور انجام شده است.

سمیعی نژاد تصریح کرد: به دلیل اینکه وزارت صمت به دنبال ایجاد ارزش افزوده در داخل کشور و افزایش جذابیت صادرات در انتهای زنجیره است، درصدی از انتقال ارز به تالار دوم با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده، افزایش می‌یابد به گونه‌ای که محصولات با ارزش افزوده بالاتر، مشوق‌های بیشتری برای صادرات خواهند داشت.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی از برنامه عرضه ارز صادراتی زنجیره فلزات از ماه گذشته و همچنین پیگیری‌های وزارت صمت برای تحقق این امر خبر داده بود.

تیغ فولاد بر گردن صنایع پایین دستی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید